mt3.org

Хабарҳо

*ВАХДАТ МАРОМИ МОСТ* Ситоди навбатии раиси нохияи Зафаробод Ашурзода Рачаб Рузи бо иштироки рохбарони ташкилоту муассисахо ва масъулини баргузории чашн бо максади дар сатхи баланду хотирмон тачлил намудани чашни Вахдати милли дар идгох баргузор гардид....


Бо ибораи Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ-Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон «Пеш аз  ҳама бояд сари ин проблема андеша кунем, ки дар давраҳои ҳассоси тезутунд шудани муносибатҳои байни абадқудратҳо барои ҷорӣ намудани низоми нави ҷаҳондорӣ, сарфи назар аз мавҷудияти ақидаҳои мухталифи сиёсиву динӣ ва иҷтимоӣ дар ҷомеа, мо барои  ҳифзи сарвати бузургтарин ва бебаҳои худ, яъне Ватан ва истиқлолияти миллӣ муттаҳид бошем, барои  ҳифзи манфиатҳои милливу давлатии худ зиракиро аз даст надиҳем:

Мафҳуми радикализм  ҳамчун истилоҳ дар адабиёти илмӣ ва матбуоти даврӣ дар асоси фаҳмишу ҷаҳонбиниҳои гуногун арзёбӣ мегардад. Зеро ин истилоҳ таҳаммулнопазирӣ, эътироф накардани  ҳақиқат  ва қонуниятҳои иҷтимоӣ таассубгароӣ фаҳмида мешавад. Воҷаи радикализм ба маънои «реша», «бех» далолат мекунад. Онро  ҳамчун маҷмӯи андешаҳои  ҳаракатҳои иҷтимоӣ-сиёсӣ, ки бо мақсади дигаргун кардан, аз беху бун сарнагун сохтани институтҳои сиёсӣ ва иҷтиомии ҷомеа мебошад, истифода мебаранд.

Дар ҷаҳони муосир  ва замони пурихтилоф  ҳизбу  ҳаракатҳо ва созмонҳое  ҳастанд, ки кӯшиш менамоянд, мақсаду маром, ғояву андеша, афкор ва нақшаҳои худро ба  ҳар роҳу васила ва  ҳатто тундравона амалӣ созанд.

Чуноне ки собит шудааст, радикализм маҳсули эҷоди идораҳои иктишофии ИМА, Арабистони Саудӣ ва Покистон буда, дар нуқтаҳои муҳими даргир, ки коргардонҳояшон бо нақшаҳои пешакӣ макон вақт сабаб ва оғози табаддулот ва ҷангҳои таҳмилиро тарҳрезӣ менамоянд, аз ин бадбахтиҳо фоидаи калон ба даст меоранд. Дар мубориза бар зидди коммунистҳо дар кишвари Афғонистон солҳои  ҳаштодуми садсолаи гузошта «Ал-Қоида»-ро тавлид намуданд, ки шакл ва роҳҳои муборизаашонро вобаста ба ҷараёни ҷомеа дигар намуда тағйири ниқоб кардаанд. Шакли ниҳоӣ ва маълуми мубориза аз номи Ислом сурат гирифта, дар паноҳи он корҳои ғайриисломӣ амалӣ мешаванд.

Ислом  ҳамчун дин ва идеология то  ҳамроҳшавии Осиёи Миёна ба  ҳайати давлати Россия арзи вуҷуд дошта бошад  ҳам, вобаста ва шароитҳои таърихӣ тағйир меёфт. Пайдо гаштани  ҳаракати маорифпарваронаи «ҷадидизм»  ҳарактери динӣ-идеологӣ дошт. Дар давраи таъсисёбии ҳокимияти Шӯравӣ дар минтақаҳои Тоҷикистон ва Узбекистон ислом ба сифати рақиби асосӣ ва душмани идеологияи коммунистӣ муқобили давлати Шӯравӣ мубориза оғоз намуд. Ин муқовиматҳо дар шакли  ҳарбӣ-сиёсӣ бо номи  «босмачигарӣ» оғоз ёфт. Баъди шикаст хӯрдани давлати абадқудрати Шӯравӣ мавқеи Ислом  ҳамчун идеологияи навбатӣ руйи кор омад. Тамоми масъалаҳои иқтисодиву сиёсӣ истифода аз дини Ислом  ҳаллу фасл мегардид, зеро ҷиҳати аз  ҳама заифи мардуми мусулмон дин буд. Мардум ба  ҳар иғвову дасиса бовар мекарданд аз надоштани дониш ва маълумоти динӣ ва надонистани ҷавҳари Ислом ба зоҳирпарастиву бегонапарастӣ рӯ меоварданд, ки ин боиси дар Тоҷикистони азизи мо сар задании ҷанги шаҳрвандӣ гардид.

Ин  ҳаводису бадбахтиҳо ба мо дарси ибрати таърих нагашта, моҳи сентябри соли 2015   Ҳоҷӣ  Ҳалим бо дастури ТТЭ  ҲНИТ майли табаддулоти давлатӣ намуд. Хушбахтона, тири ӯ ва ҳаммаслаконаш хок хӯрда, ноком ва шармандаи олам  гардиданд.

Имрӯз ваҳшоният ва ҷиноятҳое, ки дар як қатор мамлакатҳои дунё аз қабили Сурия, Ироқ, Либия, Афғонистон ба вуқуъ омадаанд, наметавонад инсониятро бетараф гузаранд. Барои тамоми сокинони ҷумҳурии Тоҷикистон низ ин амалҳои бераҳмона ва зиддиинсонӣ хатарнок маҳсуб меёбанд. Дар ин замина намояндагони  ҳизби мамнӯъшудаи наҳзати исломии Тоҷикистон мехостанд, тавассути фазои динӣ дар муҳити иҷтимоӣ ва фарҳангии кишвар мавқеъ пайдо  намуда, сипас, давлатро соҳибӣ намоянд. Воқеаҳои фоҷеабори солҳои навадум дар Ҷумҳурии Тоҷикистон маҳз натиҷаи он тамошоҳои ниқобпӯшонаи гурӯҳе аз наҳзатиён буд, ки ҳанӯз аз хотирҳо фаромӯш нагардидааст.

Дар чунин шароити таърихӣ моро зарур, ки асоси тафаккури сиёсӣ ва  фарҳанги аҳли ҷомеаро бо ғояҳои таҳкими истиқлолияти давлатӣ, хештаншиносӣ, меҳампарасӣ, инсонсолорӣ вусъат бахшида, таъмини амнияти комил,  ҳифзи марзу бум ва татбиқи манфиатҳои умумимиллиро  ҳифз намоем.

Аъзои гурӯҳи «Созанда» мудири шуъбаи маорифи ноҳияи Зафаробод Д. Ниёзқулова

Ба ҳамагон маълум аст, ки аз рӯзҳои аввали фаъолияти  ҳизби назҳати исломии Тоҷикистон дар амалҳои он терроризми сиёсӣ, миллатгароӣ, экстремизми динӣ ва амалҳои ҷиноӣ равшан зоҳир мегардид.

Мо хеле хуб медонем, ки мақсади ин ташкилоти экстремистӣ-террористӣ аз суст кардани амнияти мамлакат, ҷасб ва азхуд намудани ҳокимияти давлатӣ, ташкили гурӯҳҳои мусаллаҳи ғайриқонунӣ, амалӣ гардонидани фаъолияти террористӣ иборат аст.

Ин ҳизб то соли 2015 гарчанде ба таври қонунӣ фаъолият дошт ва зери ин парда ҷаразҳои сиёсии худро амалӣ менамуд. Хушбахтона, фаъолияташ ба таври қонунӣ манъ карда шуд. Санаде, ки фаъолияти онро манъ намуд, санади одилона ва қонунӣ  буд. Сарпарастии хориҷиён, паноҳгоҳ додани онҳо ба саркардагони ҳизби назҳати исломӣ аз он гувоҳӣ медиҳад, ки онҳо пешравӣ ва рушду ободии Ватани азизамонро дида наметавонад. Аз ин рӯ ин зуҳуроти хатарзо моро водор месозад, ки ҳушёриву худогоҳӣ, худшиносии миллӣ ва равандҳои замони муосирро хуб дарк ва фазои сулҳу оромӣ ҳаёти ҷомеаро таъмин намоем.

Имрӯзҳо ифротгароиву терроризм, гардиши ғайриқонунии маводи мухаддир ва дигар зуҳуроти номатлуб дар ҷомеаи ҷаҳонӣ реша давонда, зиндагии осудаи мардуми сайёраро зери хатар гузошта аст. Аз ин лиҳоз аҳли ҷомеаи ҷаҳониро лозим аст, ки дар ҳамбастагӣ ба муқобили ин вабои аср муборизаи беамон баранд. Нагузорем, ки терроризм ва экстремизм ба ҳаёти осоиштаи мардуми сайёра халал ворид созад ва  ҷаҳонро ба арсаи ҷангу куштор тадбил диҳад. Аз ин рӯ бархе аз ҷавонон ба ҳаёти осоишта, неъмати бебаҳои давлати соҳибистиқлол ва хоку оби кишвари биҳиштосо  ношукрӣ намуда, ба амалҳои номатлуб даст мезананд. Имрӯз дар зери ҳавову ҳавас, сарват ва ё мумкин  гумроҳӣ ашхосе, ки ба гурӯҳҳои экстремистиву террористӣ шомилгардида  амалҳое содир мекунанд, ки он ба пушаймонӣ оварда мерасонад. Дар байни онҳо ашхосе низ ёфт мешаванд, ки аз кардаи худ пушаймон шуда ва ё дар ин роҳ ҳалок гардиданд. Онҳо натанҳо ҷони худ, балкӣ ҷони фарзандони худ, хешу табор, падару модари хешро ба хатар гузоштанд. Ин гуна ашхос дер дарк намуданд, ки оқибати кори онҳо ба беномунишонӣ, ноумедӣ ва пушаймонӣ оварда мерасонад.

Ҳар яки мо новобаста ба синну сол, ба хоки Ватани худ, авлоди худ, падару модари худ содиқ монда, аз ҳаёти барҳақ биҳиштосо шукргузорӣ намуда, барои халқу Ватани худ содиқона хизмат намоем.

Кулли шаҳрвандони мамлакат ба пуштибонӣ аз сиёсати хирадмандонаи Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ, Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон баҳри гулгулшукуфоии Ватани азизамон камари ҳиммат бастаанд.

12 майи соли 2018 дар Коҳи Борбад Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ, Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар арафаи моҳи шарифи Рамазон бо масъулини мақомоти марказӣ ва маҳаллии ҳокимияти давлатӣ, намояндагони фаъоли соҳаҳои иҷтимоӣ, олимон, зиёиёни эҷодкор ва ходимони дин мулоқот карданд. Аз ҷумла таъкид гашт, ки ҳар фарди бонангу номуси миллат минбаъд низ ба хотири ободиву пешрафти Ватан, ҳаёти осоиштаи мардум, таҳкими сулҳу суббот, ваҳдати миллӣ ва истиқболи арзандаи ҷашни сисолагии Истиқлолияти давлатии Тоҷикистони маҳбубамон саъю талош хоҳад кард. Мо, занҳо боварии комил дорем, ки ҳеҷ гоҳ мардуми сарбаландиамон побанди ақи-даҳои  ифротгароёнаи ТТЭ ҲНИТ ва ҳаммасла-конаш нахоҳанд шуд. Зеро барои миллати бофарҳанги мо терроризм ва экстремизм бегона аст!

М. ҚАЮМОВА, раиси Шўрои занони ҷамоати шаҳраки Зафаробод

По версии ежегодного списка миролюбивых стран мира (Global Peace Index), публикуемого австралийским Институтом экономики и мира (Institute for Economics and Peace), в настоящее время в этом рейтинге Таджикистан занимает 114 место, поднявшись на несколько пунктов по сравнению с прошлым годом.  

Подробнее

РАИСИ НОҲИЯ

АШУРЗОДА РАҶАБ РЎЗӢ

Сомонаҳои расмӣ

Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон

МИҲД вилояти Суғд