mt3.org

Хабарҳо

ИЛИ ПОЧЕМУ ФОРУМ НЕ УДАЛСЯ

Подробнее

 

Мутаважжеҳи зиёд гаштаем, ки дар ҳар баромадашон Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат, Президенти мамлакат Эмомалӣ Раҳмон новобаста баромад дар кадом масъала ҳамеша дар бораи терроризму экстромизм сухан меронанд. Соли жорӣ зимни суханрониашон бахшида ба муносибати 21-умин солгарди имзои Созишномаи сулҳ, ки дар шаҳри Конибодом баргузор гашт чунин тазаккур доданд : «Ҳеж вақт бо ҳизби терроситиву экстромистии наҳзат ягон ҳужжат имзо накардааст».

Қуръонро ба даст гирему оятҳои онро варақ зада мутолиа намоем шоҳиди он мегардем, ки хурофоти ифротиёнро инкор менамояд.

Масалан:

- "Бо аҳли китоб ба некӯтарин тарзе баҳс кунед. Ба жуз бо онҳо, ки ситам пеша карданд. Ва бигӯед: «Ба он чӣ бар мо нозил шуда ва он чӣ бар шумо нозил шудааст, имон овардем. Ва Худои мову Худои шумо яктост ва мо дар баробари Ӯ гардан ниҳодаем" (Қуръон, 29:46).

- «Худо шуморо аз некӣ кардан ва адолат намудан бо онон, ки бо шумо дар дин наҷангидаанд ва аз сарзаминатон берун нарондаанд, боз намедорад. Худо касонеро, ки ба адолат рафтор мекунанд, дӯст дорад. (Қуръон, сураи Мумтаҳана 60:8)

- «Мусалмонҳо бо ҳам бародаранд. Оштӣ андозед бародарони худро ва битарсед аз Худо, шояд шумо бахшида мешавед (Қуръон, сураи Ҳучурот” 49:10).


Худ ин чанд мисоли равшани аз Қуръон оварда, тамоми рафтору гуфтору кирдори террористону экстромистонро инкор намуда, чеҳраи воқеии онҳоро вонамуд месозад, ки мақсаду мароми онҳо савобу гуноҳ набуда, балки андеши манфиати касифи худ мебошад. Пайдост, ки аз ин пешаи интихобнамудаи хеш дер ё зуд пушаймон гардида, дар як хориву залилӣ ва хоинона аз байни љамъ кам мешаванд.

Ба шахсоне, ки худро дар Ислом балад медонанду ҳаргуна амалҳои носавобро фатво медиҳанд худ ин мисолҳо кифоя. Дар ягон жои Қуръон намомадааст, мардумозорӣ намову вайронкорӣ соз, баракс Қуръони китобест, ки инсонҳоро ба роҳи равшану пайдо ҳидоят намуда, сар то по ахлоқ аст.

Ирода Игамова омӯзгори Коллежи омӯзгории н. Зафаробод, аъзои гур=ьи «Созанда».

 

 

Мушоҳидаҳо шаҳодат медиҳанд, ки инсонҳо дар раванди зиндагияш тамоюли бештар ба орзуву ҳавасҳои хеш пайдо намуда, пайваста саргарми баровардани он хаёлоти рӯё мегарданд. Касеро ё амали касеро ба «идеал»-и худ қарор дода, дар пайравии он нақшаи зиндагияшро тарҳрезӣ менамояд. Усулҳои жалб кардани жавонон ба ташкилотҳои террористӣ гуногун буда, каме бошад ҳам тавонистанд жавононро ба ин самт жалб намоянд. Аксари жавонон надониставу жоҳилона, ба ин гуна равияҳо пайваста, баҳори хуррами умри худро ба сароб табдил додаистодаанд. Аа шахсони солхӯрда пурсон шавем, ки кадом лаҳзаи умри худро бештар ба хотир меовареду ба он солҳо баргаштан мехоҳед, бе ягон мулоҳиза аз замони жавонии худ ёд мекунанду хоҳиши зиёди баргаштан ба он солҳоро мекунанд. Аз ин рӯ, бояд имрӯзҳо ҳушёриву зиракиро аз даст надод. Шароит барои бероҳасозии жавонон муҳайё насозему баракс аз пайи бунёди саодати ҳар ду дунё бошем.


Борҳо аз жониби бузургони сухан тазаккур ёфтааст, ки дар ҳама вазъият, ҳатман аз пайи донишазхудкунӣ бошему соҳиби баланди маърифати инсонгароиро соҳиб гардем. Агар жавон дониши хуби диниву дунёиро мукаммалро аз худ карда бошад, ҳатто шайтон ӯро фирефта наметавонад. Афсуси зиёд, ки дар ин даврон хавфи терроризму экстромизм дар тамоми рӯи замин реша паҳн намуда истодаасту баҳри бартараф намудани он чандин нафарони бегуноҳ қурбон гашта истодаанд.

Усули аввалини жалби жавонон ба гурӯҳҳои террористӣ ин ваъдаи зиёди пулӣ, ҳаёти хуб, таъминоти моддии оила мебошад. Кам нестанд жавонони ташнаи маблағи зиёди бемеҳнат, ки дар ин роҳ ҳатто палидтарин амалҳоро содир намуда истодаанд. Онҳо дар андешаи онанд, ки ба ин гуруҳҳои манфур шомил шаванд, маблағи зиёдро ба даст оварда ҳисоб мешаванд. Вале мутаассифона дар ин роҳ ба чуз аз бохтани ҳаёти худ дигар чизеро ба даст наовардаанд.

Усули дигар ин моилсозии мафкуравӣ тариқи шабакаҳои интернетӣ мебошад. Дар паси оинаи интернет нишаста, мафкураи тозаи инсонҳоро бо ҳар гуна суханҳои дуруғу бофта вайрон намуда истодаанд. Интернет дар ҳаёти имрӯза мафҳумҳои зиёдеро касб намуда, барои жоҳил жаҳолат, барои жинояткор жиноят, барои дузду авбош дуздӣ, барои олим манбаи дониш, барои мусалмон даъват, барои золимон разолат буда, ҳамчун сарчашма хизмат менамояд. Танҳо истифодаи дурусти онро омӯхта, дар роҳи хайр корбаст намуд.

Усули сеюм - ин худнамоишии жавонон, гуё онҳо нотарс ҳастанд ва бо ҳамин роҳ «мардонагии» худро нишон медиҳанд. То як андозае дар байни чавонони бесавод ва бе тачриба «модда» шудааст.

Айни ба фаъолияти экстромистӣ дар Тожикистон «Салафиҳо», «Ваҳҳобиҳо» жавононро ба гуруҳҳо худ шомил намуда истодаанд. Мебояд байни ин гуруҳҳо монеаи устуворе буд, ки натовонанд бо суханҳои пучу нохуб инсонҳоро бероҳа насозанд. Бедории жавонон ин ояндаи бофароғт ва ҳаёти бо суботи онҳост.

Ирода Игамова омӯзгори Коллежи омӯзгории н. Зафаробод, аъзои гур=ьи «Созанда».

 

 

Аъзоёни ТТЭ ХНИ дар давоми чанги ташкилкардаи худ садхо хазор одамони бегунохро танхо барои он куштанд, ки чиноятхои онхоро махкум мекарданд. Онхо бо чахонбинии “сиёху сафед”-и худ такя карда, ба чангиёни хунхори худ супориш медоданд, ки шумо тирро холи намоед, Худованд худаш ба пешонаи мардуми фалон минтака бурда мерасонад. Онхо мисли силохбадастони давлати исломии Ироку Шом дар дунё танхо худашонро мусулмон мехисобанду халос. Шиори чахонбнии сиёху сафедин “Хар ки бо мо нест, зидди мост” мебошад.

Мутаассифона имруз ана ьамин таблиготчиёни чахонбинии “сиёху сафед” дар сомонахои ифротии мансуб ба ташкилоти террористи-экстремистии Хизби нахзати исломи маводхое чоп мекунанд, ки муаллифони оньо тухматхои беасосро нисбати Хукумати Точикистон раво дида истодаанд.

Сарвару рохбари хамаи он нафароне, аз чумла Мирюниси Истаравшани, ки чонибдори фикру акидахои манфур, гаразнок нисбати халку ватани хеш Кабирии хоину малъун низ имрузьо дар шабакаьои ичтимии давлати Эрон баромад намуда, пешравихои давлати Точикистонро дар даврони Истиклолият нодидагири менамоянд. Дар шаъни халку ватани худ хиёнат намуда, харгуна тухматхоро бор мекунанд.

Дар нишастьи ду хоин раиси ТЭТ ХНИ Мухиддин Кабири ва рузноманигор Алим Шерзамонов нисбати мулокоте, ки санаи 12 майи соли чори тахти рохбарии Пешвои миллат бо ахли чомеаи кишвар доир гардида буд, сухбате оростаанд. Ин ду хоин дар муколимаи худ оид ба тафрикаандози байни мазхаби шиа ва сунни дар Точикистон харф заданд. Кабири ва Алим мехоханд боз сольои 90-ум барин ба сари мадуми Точикистон фочиаи нангинро бор кунанд. Аммо оньо намедонанд, ки имруз кулли мардуми Тожикистон дигар ба суханьои болохонадору бо лаьжаи ким кадом давлати исломи иброз намудаи нахзатихо касе гуш намекунанд. Тантанахое, ки дар арафаи 21-солагии Рузи Вахдати милли дар каламрави Жумьури, азжумла шахрьои Истаравшан ва Конибодом даргузор гардида, собит намуд, ки халк сиёсати имрузаи дохиливу хоричии Хукумати Чумхурии Точикистонро хамачониба тарафдори менамояд.

Нуктаи дигари мухими казияи назхатихоро имруз халк хуб дарк мекунад, ки созмоньои террористию экстремисти хизби мамнуъ ва рохбарони фирории онро чонибдори мекунанд ва хуб медонанд, ки имруз ин ташкилоти мамнуъ чи хасту рохбари он Кабири ки ьаст.

Аз назари Кабири ва ёронаш гуё дар Точикистон дин хор шудааст ва хеч гуна озодии эътиыоди риоя намешавад. Сиёсати интихобнамудаи рохбари хизби мамнуъ-Мухиддин Кабири бо номи “сиёсати сабр”, ки онро сольои охир пеша кардааст, нусхаи аслии барномаи “Хизб-ут тахрир” аст. Мутобиыи “сиёсати сабр” назхатихо дар навбати аввал бояд “кадам ба кадам” вазъи инкилобиро тайёр кунанд ва пасон инкилобро рохандози намоянд.

Ифротгарои ва террори дини-мазьаби, ки аглаб дар кишвархои Ховари Миёнаю Наздик ва Осиёи Чануби тахрези мешуд, имруз тавассути Кабирии террорист бариньо ьудуди хешро тавсеа бахшида, ба Аврупо “куч” бастааст.

Хиёнаткор Ватан надорад. Кабирии беимон ва ба халку ватан хиёнаткарда дар руйхатии аввалини чунин шахсон меистад. Ин ифротии лаънаткардаи халк бо кирдору рафтори хоинонаи худ имруз низ аз ниятхои нопоки худ даст накашида, аз пайи тухмату бухтонхои беасоси худ нисбати Точикистон аз хочагони хоричии худ “тухфахои гарон” мегирад.

Албатта бинобар чорахои муассир андешидани Хукумати мамлакат масъалаи мазкур мисли пешина тезу тунд нест ва пурра хал шуданаш кори вакт аст. Аммо то замоне, ки хатто як хамдиёри мо, хусусан чавонони гумрохзада дар сафи гуруххои ифроти бошанд, мубориза алайхи терроризиму экстремизм, бахусус чахонбинии “сиёху сафед” идома хохад ёфт.

Б.Бердиев,

аъзои гурухи “Созандагон”.

 

РАИСИ НОҲИЯ

АШУРЗОДА РАҶАБ РЎЗӢ

Сомонаҳои расмӣ

Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон

МИҲД вилояти Суғд