mt3.org

 

Тамоюли равандҳои мутамаддини ҷаҳони муосир, бахусус доман паҳн намудани терроризм ва экстремизм аҳли башарро нигарон намуда, дар пайи татбиқи ҳадафҳои ғаразнок ва ҷоҳилонаи ин падидаҳои номатлуб ҳамасола инсонҳои зиёди бегуноҳ ва гумроҳгардида қурбон гардида, андуҳи гаронеро болои аҳли башарият бор менамояд.

Табиист, ки инсоният барои омилҳои муҳими ҳаётӣ, аз ҷумла озодӣ, оромӣ, осоиштагӣ, ваҳдату дӯстӣ, садоқату ягонагӣ, тараққиёт ва саодату хушбахтӣ талош намуда, дар атрофи чунин рукнҳои асосии саодати зиндагӣ мисли ангуштони як даст ба ҳам нерӯи шикастнопазир мебахшанд. Дар ин радиф набояд фаромӯш кард, ки на ҳама инсон чунин арзишҳои калидии зиндагиро дарк менамоянду барои пойдорӣ ва ҳифзи онҳо адолатмандона мубориза мебаранд. Дар таърихи инсоният, инсонҳои ҷоҳил ва гумроҳе ҳастанд, ки ҳамаи рукнҳои ҳаётбахш ва пайвандсозӣ саодати зиндагиро истисно намуда, ба ақидаҳои пуч ва беасос моил гардида, ҳаёти худ, аҳли пайвандон ва саҳифаи таърихи худро доғдор менамоянд.  Пас бояд қайд намуд, ки танҳо инсонҳое ба кирдорҳои ғайриахлоқӣ ва ғайриинсонӣ даст мезананд, ки аз воқеияти инсондӯстӣ, ватандӯстӣ ва таърихӣ фарсахо дур монда, бо нотавонбинии худ арзишҳои миллӣ ва давлатиро зери қадамҳои нопок ва ноустувори хеш қарор медиҳанд.

Терроризм ва экстремизм аз зумраи чунин хатарҳои ҷаҳонӣ маҳсуб меёбанд, ки имрӯзҳо барои амали намудани тарҳҳои сиёҳу беасос ва ғаразноки шахсиву гурӯҳии худ нисбати адолату оромӣ ва ободиву созандагӣ муборизаи ғайриодилона бурда истодаанд. Чашмандозии онҳо дар рӯ ба рӯи муҳити орому осуда ва равандҳои таҳкимбахшӣ фарҳанги давлатдории халқияту миллатҳои сайёра ҳеҷ як шахси ватандӯстро бетараф гузошта наметавонад.

Чун сухан дар бобати бетарафи рафт, мехоҳам дар ин ҷо чанде аз андешаҳои худро дар робита ба ин мавзуъ баён намоям. Гурӯҳҳои манфиатҷуву ифротгароӣ  замоне, ки нисбати давлату миллат ва фарҳангу таърих ин ё он миллат таҳқир мекунанд ва пешрафтҳои бесобиқаи онро нодида мегиранд, набояд ворисони давлату миллат дар ҷабҳаи ватандӯстонаи худ ором бошанд. Оромӣ дар ин арсаи рақобати мафкуравӣ, ки зери уновни бетарафӣ зуҳур меёбад, фарҳанги ватандӯстӣ ва эҳтиром ба давлату арзишҳои волои давлатдориро зери суол қарор медиҳад. Ба андешаи камина бефарқ будан дар ин самт, бетарфи дар тақдири ояндаи худ ва сарнавишити давлат ва миллати худ буда, насли оянда чунин рафтори ношоистаро ба таассуфи зиёд интиқод  менамояд.

Пас бояд ҳамеша фаъолону зиёиён беасос будани андешаҳои равияҳои ифротгарёнро бар асоси асндҳои раднашаванда ва воқеӣ дар шакли вокуниш собит намоянд ва ҷомеаро дар руҳияи бедории миллӣ раҳнамоӣ созанд. Ҳамзамон, бояд амале рӯи даст гирифта шавад, ки барои наслҳи баъди дарси олии давлатдорӣ ва ватандорӣ эътироф карда шавад.

Қобили қайд аст, ки корвони давлатдории мо ба сӯе ҳаракат намуда истодааст, ки дар пешорӯи он дар ҳар қадам ормонҳои беназири миллат ҳамчун омили муҳими таҳкими аркони давлатдорӣ нуҳуфта буда, барои саодати миллат доираҳои васеъи зиндагиву давлатдориро фароҳам оварда истодааст.

Таҳаввулотҳои азими иқтисодиву иҷтимоӣ, сиёсиву фарҳангӣ  ва инқилобҳои бузурги худшиносиву худогоҳи дар тафаккури миллати тоҷик шаҳодати он аст, ки мо дар эҳёи арзишҳои миллӣ ва суннатҳои давлатдорӣ ба комёбиҳои бузург ноил гардида, дар шинохти фарҳанги қадимаи ватандорӣ дар маснади олӣ қарор гирифтаем.

Мутаасифона имрӯзҳо баъзе хоинони давлату миллат пешрафту оромии  раванди давлатдории навини миллати тоҷикро бо чашми нобино ва ақли гумроҳшуда дар мизони хираду адолат нодуруст санҷида, баҳои ғайриодилонаи таърихӣ медиҳанд. Табиист, ки чунин инсонҳо аслан виҷдону имон надоранд ва ақли расову донишу малака ва ҳисси миллие, ки дар ҳаёт баҳо надорад ва фурухтанашаванда аст, бо пул фурухта мешавад ва дар ҳаққи давлату миллати худ, суханҳои таҳқиромезро раво мебинанд.

Хулосаи мантиқи нисбати ин зумра инсонҳо чунин аст: Доираи ташаккулёбии онҳо муҳити носозгор буда, омили асосии шомил гардидани онҳо ба чунин роҳи бемақсад ва ҷоҳилӣ аз иродаи заиф ва мавқеи ноустувори онҳо сарчашма мегирад. Инсонҳои гумроҳ замоне, ки вориди чунин равияҳои тундгароӣ мегарданд, аз ҳисси ватандориву ватандӯстӣ комилан дур мемонанд ва қудрати зеҳниву ҷисмонии онҳо ҳамчун восита барои расидан ба мақсадҳои нопоки манфиатҳои гурӯҳи суиистифода мегарданд. Поёни роҳи онҳо танҳо тариқи даҳшатафканӣ марг аст. Яъне дар сарнавишти ҳаёти худ на ҳамчун қаҳрамонӣ ҳақиқӣ, балки танҳо як шахси золим ва ҷоҳил боқӣ мемонанд.

Вобаста ба ин, имрӯзҳо гурӯҳҳои террористиву экстремистӣ ба ҳар васила барои ҷалби ҷавонон ба сафи худ ва тақвият додани қудрати сиёсӣ  тавассути сомонаҳои иҷтимоӣ ақидаҳои фитнаангези худро таблиғ намуда, фазои таъсиргузории худро васеъ намуда истодаанд.

Ба андешаи мо, дар ин росто бояд ҷавонон механизми дурусти тарбия ва ташаккули сатҳи шуурнокии сиёсиро пайгирӣ намуда, дурнамои инкишофи маънавию фарҳангии худро дақиқ бозбинӣ намуда, аз унсурҳои бегона ва иғвоангез худдорӣ намоянд. Маҳз ҳамин сатҳи биниши дурбинона ва хирадмандона барои роҳёбии равияҳои тундрав имконият намедиҳад, баръакс дар густариши тафаккури ҷавонон бо маҷмӯи ғояҳои инсондӯстона ва ватандӯстона таъсири амиқ мегузорад. Илова бар ин, бояд ба вазъи ҷомеа воқеъбинона баҳо дода шавад. Инсонҳое, ки дар пасманзари ҳадафҳои нопоки худ ба сиёсати давлатдорӣ баҳои ғайриодилона медиҳанд, ба ҳеҷ ваҷҳ қобили ситоиш  набуда, баръакс бояд барои паст намудани садои онҳо шахсони ватандӯст назарҳои санҷида ва асоснокро матраҳ созанд.

Аз нигоҳи дигар, дар ҷаҳони пуртазоди муосир ташаккулёбии сифатҳои идоракунии фикрӣ ва мафкуравӣ дар ниҳоди шахсият беш аз пеш аҳамияти хоса касб намуда истодааст, зеро таҷрибаҳо нишон медиҳанд, ки асоси фирефтагардии ҷавонон ба доми гурӯҳҳои ифротгароӣ, яке аз сарчашмаҳои асосии он беандешагӣ ва дарк карда натавонистани воқеияти равандҳои сиёсии ҷаҳон маҳсуб меёбад.

Аз ин лиҳоз, бояд ҷавонон худогоҳ ва худшинос бошанд. Яъне бидонанд, ки рисолати инсонӣ, шаҳрвандӣ ва ватандории онҳо дар назди давалату миллат аз чи иборат аст. Барои шинохти ин арзишҳои ватандӯстӣ ва давлатдорӣ месазад, ки ҳар як насли имрӯза сайри таърихи сиёсии гузаштаи миллати худ намуда, таҷрибаи нодиреро дар масири дастёбӣ ба дастовардҳо ва хизмат ба ватан касб намояд.

Арзишҳои ватандӯстӣ ва ватандорӣ дорои чунин хусусияте мебошанд, ки мавқеи шахсиятро дар ҷомеа устувор менамоянд, дар ниҳоди инсон ҳиси миллиро бедор намуда, барои таҳвили ғояҳои олии ватандорӣ заминаи мусоид фароҳам месозад. Вақте, ки фазои мафкуравии шахс бо чунин ғояҳои олӣ такмил меёбад, роҳёбии андешаҳои нопокро ғайриимкон мегардонад.

Сиёсати кунунии давлатдории мо таҳти роҳбарии Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ-Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон мояи ифтихори миллӣ арзёбӣ гардида, махсусан барои тарбияи насли ояндаи миллат ва давлат имкониятҳои бузург муҳайё карда шудааст.

Бо умеди ободоӣ, озодӣ, оромӣ, саодатмандӣ ва тараннуми истиқлол бояд ба ғамхориву таваҷҷуҳи имрӯзаи давлат ва ҳукумат сазовор бошем ва дар эъмори давлатдорӣ садоқатмандона хизмат намоем.

Мудири бахши умуми назорат ва

муроҷиати шаҳрвандони дастгоҳи раиси ноҳия Боқизода Ф.

Имрӯз дар Қасри ҷавонони ба номи Лоиқ Шералии шаҳри Хуҷанд мулоқоту вохӯрии Раиси ноҳияи Зафаробод муҳтарам Ашурзода Раҷаб Рӯзӣ бо донишҷӯëни муассисаҳои таҳсилоти олӣ ва миёнаи касбӣ, ки дар шаҳри Хуҷанд таҳсил менамоянд, баргузор гардид. Дар мулоқот намояндаи мақомоти иҷроияи ҳокимияти  давлатии вилояти Суғд Ғафуров Мирзоғуфрон низ иштирок доштанд.

Дар мулоқот қайд карда шуд, ки Пешвои муаззами миллат ҷавононро ояндаи миллату давлат арзëбӣ намуда барои мутахасиси хуби соҳа гардиданашон имкониятҳои хуби таҳсил фароҳам карда шудааст.

Қайд кардан ба маврид аст, ки дар рушду инкишофи ҳар давлат ва тақвияти мавқеи байналмилалии он ҷавонон ҳамчун нерўи созанда ва пешбарандаи ҷомеа нақши бузург доранд.

Чи тавре ки Асосгузори сулҳу ваҳтдати миллӣ- Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар баромадҳои хеш ба ин қишри ҷомеа такя намуда қайд менамоянд; «Ҷавонон бояд, аз мактаби наслҳои калонсол сабақи ватандорию бунёдкориҳоро омўзанд. Дўстию рафоқат, хоксорию сабру таҳаммул, зиракии сиёсӣ, ватандўстиву ватанпарастӣ, ифтихори миллӣ, донишандўзию худогоҳӣ бояд хислатҳои муҳимтарини ҷавонони кишвар бошад».

Имрўз ҳар як ҷавони бонангу ватандўстро мебояд, ки шукрона аз тинҷиву оромии кишвари худ намуда, ҷавобан ба дастгириву ғамхориҳои пайвастаи пешвои муаззами миллат донишҳои муосирро омўхта, ҳамчун насли ояндасоз дар рушду нумўъи Тоҷикистони азизи хеш саҳмгузор бошад.

- Шумораи умумии аҳолии ноҳия ба 80378 нафар расида аз ин 33051 нафарашонро ҷавонон ташкил медиҳанд, ки 42,8 фоизи аҳолии ноҳияро дар бар мегирад.

- Соли ҷорӣ аз 902 нафар хатмкардагони муассисаҳои таълимӣ 544 нафарашон ба донишгоҳҳои олии кишвар дохил шуданд, ки 60,3 фоизи хатмкунандагони муассисаҳои таълимиро ташкил медиьад.

- Дар донишгоҳу донишкадаҳои олии кишвар 2493 нафар донишҷўён аз ноҳияи Зафаробод барои гирифтани маълумоти олӣ ва миёнаи касбӣ таҳсил менамоянд.

- Давоми 5 соли охир бошад, дар донишгоҳу донишкадаҳои олии ҷумҳурӣ аз ноҳияи Зафаробод зиёда аз 68 нафар тибқи квотаи президентӣ таҳсили илм доранд.

- Соли равон бошад, тибқи квотаи президентӣ 17 нафар хатмкунандагони муассисаҳои таълимии ноҳия ба донишгоҳҳои олии ҷумҳурӣ дохил шуданд.

- 63 нафар хатмкардагони таълимгоҳҳои ноҳия дар мактабҳои олии Федератсияи Русия ва дигар давлатҳои хориҷи кишвар таҳсил намуда истодаанд, ки ин дастоварди ифтихории соҳаи маорифи ноҳия мебошад.

Шумо ҷавонони хушбахтед, ки сазовори номи бошарафи донишҷўӣ гардидаед, касбу кори мухталиф ва масъулиятнокро пешаи худ намудаед. мақому мартабаи соҳибмаълумот ва соҳибкасб дар назди ҷомеа ҳамеша баланд аст.

Ҷавонони ноҳияи Зафаробод, ки қисми асосии сокинони ноҳияро ташкил медиҳанд дар рушд ва шукуфоии диёр саҳми сазовори худро мегузоранд.

Сафари кории Асосгузори сулҳу ваҳтдати миллӣ- Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон барои мардуми заҳматкаши ноҳияи Зафаробод як ифтихору сарбаландӣ мебошад, зеро  симои ноҳия низ рўз аз рўз тағйир ёфта, корҳои ободонӣ ва созандагӣ вусъати тоза мегирад.

Итминони комил дорам ки шумо баробари соҳибкасб шудан ба ноҳия омада бо истифода аз донишу истеъдоди худ барои рушди диёр саҳми сазовор мегузоред, зеро маҳз шумо ҷавонон метавонед бо ғояҳои ватандўстиву хештаншиносӣ, ифтихор аз ватану ватандорӣ ҳисси баланди бунёдкориву созандагӣ баҳри рушди ҷомеа саҳмгузор бошед.

Дар охир Раиси ноҳия ба донишҷўён комёбиву хониши хубу аълоро таманно намуда ба онҳо кӯмаки моддӣ мусоидат намуд.

Мудири шуъбаи рушди иҷтимои ва робита бо ҷомеаи дастгоҳи раиси ноҳия     Шоназаров Ш.

 

 

«Немецкая волна» (DW) разместила репортаж под названием «Чего требуют от Душанбе таджики в Берлине?» в СМИ. На видео, снятом в столице ФРГ, половина участников так называемой акции протеста у посольства Таджикистана - в солнечных очках. «Многие отворачиваются от камер, натягивают капюшоны на голову, скрывают лицо. Они не хотят, чтобы их узнали».

Подробнее

 

Зиракии сиёсӣ-мундариҷаи зиндагист

Зиракии сиёсӣ ин шинохти воқеияти зиндагӣ, воқеияти таърихӣ ва ватандорӣ буда, бозгӯи фарҳанги баланди сиёсӣ ва маърифати волои ватандӯстии ҳар як шасх буда мебошад, гувоҳи он аст, ки чунин афрод барои ободоӣ, озодӣ, сулҳу субот, таҳкими аркони давлатдорӣ, муаррифии давлат, ҳифзи он аз унсурҳои бегона ва пешрафту инкишоф ҳамчун шахси солимфикр хизмат менамояд.

Набояд фаромуш кард, ки имрӯз инсоният дар асре қарор дорад, ки дар баробари муваффаққиятҳо, мушкилоту хатарҳои зиёд низ ҳамрадифи зиндагии мо мебошанд, ки бетаваҷҷӯҳи нисбати онҳо ба зарари ҷомеа ва ба нафъӣ ҷонибҳои манфиатдор мебошад.

Терроризм ва экстремизм, дар воқеъ дар сатҳи давлатҳо, дар сатҳи минтақа ва ҷаҳон ба як мушкилоти ҷиддӣ табдил ёфта, дар масоили пешгирии таъсири манфии он мунтазам нишастҳо баргузор карда мешавад. Умуман, талошҳо дар самти муқовимат бо ин падидаҳои номатлуб дар ҷараён буда, аз тарафи дигар масъалаи мазкур дар назди ҷомеа вазифаҳои мушаххас мегузорад.

Замоне, ки аз як ҷониб давлат дар ин самт тадбирҳои заруриро амалӣ намуда истодааст, бояд аз ҷониби дигар ҷомеа низ хомуш набошад, баръакс бедор бошанд ва барои ҳимояи худ, аҳли пайандон ва дар умум барои Ватан омода бошанд. Омодагӣ бояд дар шакле сурат гирад, ки равияҳои ифротгароӣ дар амалӣ намудани нақшаҳои нопоки худ ба нокомӣ дучор гарданд.

Дар ин миён яке аз механизмҳои калидие, ки маъмулу машҳур аст, аз даст надодани зиракии сиёсӣ мебошад. Шояд барои баъзеҳо ин калимаҳо ба назар содда бошанд. Аммо дар асл зиракии сиёсӣ барои таъмини амнияти ҳар як шасх, ҷомеа ва давлат бисёр аҳамияти калон дорад. Хусусиятҳои муҳими зиракии сиёсӣ дар он ифода меёбад, ки инсон дар мавқеи худ устувор боқӣ мемонад, нисбати тамоми рӯйдодҳои ҷомеа дар пояи адолат, инсондӯстӣ ва ватандорӣ баҳо медиҳад. Таваҷҷӯҳи худро ба давлат ва ҷомеа равона намуда, аз ҳаргуна корҳои ношоиста дурӣ меҷӯяд, чи гуфтан, читавр қадам задан ва чи тавр қарор бароваданро вобаста ба сарнавишти ҳаёти худ бодиққат назар менамояд.

Агар таваҷҷӯҳ намоед, одамоне, ки гирифтори равияҳои ифротгароӣ мегарданд, пеш аз ҳама аз надоштани зиракии сиёсӣ мебошад. Агар шахс зираку ҳушёр ва дақиқназар бошад, ба андешаҳои ғаразнок ва фитнаангез дода намешавад, баръакс дар лағви онҳо муваффақ мегардад.

Яке аз вижагиҳои зиракии сиёсӣ дар он таҷассум меёбад, ки рӯҳияву ақли инсонро дар ғафлат намегузрад, табиати инсониро ҳамеша зинда нигоҳ медорад, зарари онро аз ҳаргуна фишорҳо ва ҳаракатҳои тасодуфӣ дар амон нигоҳ медорад ва қобилияти баланди таҳлилкунии вазъи ҷомеаро дар ниҳоди шахс ташаккул медиҳад.

Зиракии сиёсӣ дар умум дорои хусусиятҳои наҷиб буда, ҳар як инсон аз нуқтаи назари фаҳмиши худ дар робита ба аҳамияти он баҳо медиҳад. Мехоҳам чанде аз хусусиятҳои зиракии сиёсиро баён намоям:

-садоқат инсонро ба Ватан ва миллат устувор нигоҳ медорад;

-эҳтироми шахс ба  фарҳангу таърихи кӯҳан ва арзишҳои миллӣ баланд мегардад;

-дарки манфиатҳои миллӣ дар ниҳоди шахс ҳамеша мақоми аввалро касб менамояд;

-пешрафту ободӣ ва сулҳу суботи сиёсӣ қадр карда мешаванд;

-инсонро дар чаҳорчубаи муайяни зиндагӣ раҳнамои месозад;

-инсонро аз таъсири падидаҳои номатлуби ҷомеа ҳифз менамояд.

Аз гуфтаҳои боло чунин менамояд, ки зиракии сиёсӣ кафили асосии ҳифзи нангу номус, орияти ватандорӣ, пост доштани арзишҳои бузурги таърихӣ ва баланд гардидани мақому манзалати шахс дар ҷомеа ба ҳисоб рафта, раванди ташаккулёбӣ, бедории шахсӣ ва миллиро дар шуури инсон такони ҷиддӣ медиҳад. Ҳамзамон, зиракии сиёсӣ шахсро водор менамояд, ки маърифатнок бошад ва маърифати худро ба нафъи давлату миллат раҳнамои созад.

Зираки сиёсӣ дар асл ҷавшанеро мемонад, ки афкори ҷомеаро пайваста аз таҷовузҳои идеологии гурӯҳҳои ифротгароӣ ва манфиатҷӯ эмин нигоҳ дошта, унсурҳои бегонаро аз шахс комилан дур месозад ва ватандориву ватанпарварӣ ҷавҳари асосии мароми ҳар як шахс мегардад.

Пас тибқи арзёбии мо дар ҷомеаи муосир, ки фарогирии таҳдиду хатарҳои зиёд мебошад доштани зиракии сиёсӣ, дарк намудани он ва мазмунан амал намудан аз рӯи принсипҳои он натаҳо мавқеи шахсро баланд мебардорад ва дар амон нигоҳ медорад, балки барои тарбияи муҳит низ бетаъсир намемонад.

Табиист, ки замоне, ки як шахс  чи дар зиндагӣ, чи дар арсаи ватандорӣ ва созандагиву ободонӣ ба як натиҷаи хуб муваффақ мегардад, шахсоне, ки нисбати ҳаёти худ, нисбати давлату миллат ва ҷомеа бетараф нестанд, таҷрибаи ӯро дар самти дастёбӣ ба чунин дастовардҳо ва пешравиҳо мавриди омӯзиш қарор медиҳанд.

Таърих гувоҳ аст, ки ватандорӣ ва ҳифзи он рисолати муққаддаси ҳар як фард ба ҳисоб рафта, месазад, ки ин ганҷинаи беназири таърихиро аз ҳамагуна кӯшишҳои хоинони давлату миллат ва равияҳои ифротгароӣ ҳифз намоем.

Ватандорӣ шарафи бузург буда, танҳо ба шахсе муяссар мегардад, ки ба худ ва ватани худ содиқ аст, аз ягонагии андешаҳои ватандорӣ ва ватандӯстӣ рӯ намегардонад ва баҳри ҳифзи чунин арзишҳо ҳамеша зиракии сиёсиро ҳифз менамояд.

Мудири бахши умуми назорат ва

муроҷиати шаҳрвандони

дастгоҳи раиси ноҳия Боқизода Ф.

 

 

РАИСИ НОҲИЯ

МУРОДЗОДА   МУҚИМ   ҚАЮМ

Сомонаҳои расмӣ

Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон

МИҲД вилояти Суғд

https://khovar.tj/

АМИД Ховар